Hotelierii bulgari s-au pregătit deja pentru venirea turiștilor români în vacanțe în vara 2020, așa că și-au luat toate măsurile că aceștia vor fi în siguranță. 

IRI Travel s-a informat pentru dumneavoastră cu privire la procedura care descrie actiunile care trebuie întreprinse pentru implementarea planului de dezinfectare pentru a preveni răspândirea COVID-19.

  • Vehiculele care sosesc pe teritoriul statiunii Albena înainte de trecerea barierei de intrare vor fi dezinfectate – pneuri si sasiu – de către angajatii statiunii Albena. Dezinfectarea se va face cu pulverizatoare si o solutie de dezinfectare preparată în conformitate cu normele in vigoare.
  • Tuturor  turistilor care vor intra in statiune li se va lua temperatura corpului. La identificarea unui pasager, care ajunge cu autocarul, cu o temperatură ridicată peste 37 ° C, persoana delegate cu  măsurarea temperaturii trebuie să semnalizeze numărul de telefon 121 si sa urmeze instructiunile autoritătilor de sănătate. Autocarul trebuie sa  astepte decizia autoritătilor medicale pentru aceste persoane. Când persoana identificată cu temperatură ridicată ajunge cu masina, ofiterul de control îi recomandă să se întoarcă, să informeze autoritătile medicale din  tara de origine si sa respecte procedurile stabilite.
  • Angajatii care dezinfectează vehiculele si măsoară temperatura persoanelor care intră în statiunea Albena folosesc echipament de protectie, cum ar fi măsti si mănusi.
  • Muncitorii de la punctul de control din statiunea Albena lucrează cu măsti si mănusi de protectie si au instalatie de igienizare pentru mâini. În fiecare zi după terminarea serviciului, acestia dezinfectează suprafetele de la locul lor de muncă folosind un dezinfectant de suprafată si consumabile pentru curătarea umedă – prosoape din microfibră, mop si găleată.

Hoteluri și reguli pentru dezinfectarea acestora

  • La intrarea în hotel, turistilor le este măsurată temperatura si sunt invitati să-si dezinfecteze mâinile cu un dezinfectant aflat la intrarea in hotel. Dacă în timpul acestei verificări a temperaturii corpului se dovedeste că există o persoană cu o temperatură peste 37 ° C, se repeta procedura cu semnalizarea MC „Medica-Albena” si se asteapta ca persoana să fie luată cu o ambulantă de la central medical.
  • La receptia hotelului, oamenii sunt directionati astfel incat să nu se aglomereze. Acestia îsi asteaptă înregistrarea în holul hotelului si se înregistrează pe rând. Personalul de la receptie lucrează cu mască si mănusi. De asemenea un recipient cu dezinfectant se afla in zona receptiei. După fiecare plasare a grupului, suprafetele de lucru ale receptiei sunt dezinfectate.
  • Toaletele publice ale hotelului dispun în permanenta de hârtie igienică, săpun lichid, dezinfectant în dozatoare igienice, apă calda si prosoape de hârtie. Personalul de serviciu sterge, dezinfectează si se asigura tot timpul ca sunt produse de igiena. Acestia lucrează cu haine de lucru si protectie pentru fată si mâini.
  • Pardoselile din zonele comune sunt dezinfectate de trei ori pe zi sau după fiecare grup de oaspeti cazati la hotel. Ascensoarele, inclusive butoanele din exterior si interior, sunt dezinfectate de trei ori pe zi. În acelasi ritm, se dezinfectează blatul barului din hol, blaturile mesei si mânerele scaunelor barului din hol si mânerele vitrinelor frigorifice din holul hotelului.
  • Camerele hotelului respectă „Procedura de curătare a camerei hotelului, pas cu pas” 2020, cu accent pe dezinfectare – dezinfectant pentru podelele din cameră, dezinfectant pentru suprafetele de mobilier si toate elementele atinse frecvent, mânere, întrerupătoare  si butoane.
  • Lenjeria si prosoapele murdare trebuie duse în cosul din carutul cameristei, fără a le lăsa pe podea. Cărucioarele sunt dezinfectante după încheierea fiecarui program de lucru. Pungile de gunoi de unică folosintă de la toaletă si cameră trebuie legate si transportate cu atentie la locul de depunere a deseurilor din cadrul hotelului. Cameristele lucrează cu haine de protectie, mănusi si măsti.

Restaurantele și reguli de dezinfectare

  • La intrarea în restaurant, turistii trebuie să-si dezinfecteze mâinile cu un dezinfectant aflat la intrarea în restaurant.
  • Bucătarii care servesc pe  linia de tip bufet cald sau rece lucrează cu haine de protectie si mănusi si păstrează distanta fată de turisti.
  • Sala restaurantului este dezinfectată după fiecare masă. Suprafetele bufetului si alte ustensile pentru servirea mâncării si băuturii sunt dezinfectate, precum si blatul de lucru al barului restaurantului. Dezinfectarea în aceeasi ordine se face pe toate automatele, cu accent pe butoanele acestora.
  • Personalul bucătăriei de la restaurant poartă haine de protectie, mască si mănusi. Camera in care personalul se pregateste pentru a intra in bucatarie, este dotată cu băi si toalete echipate cu chiuvete igienice cu apă caldă si rece, săpun, prosoape de hartie, dezinfectant, cosuri de gunoi cu capac. Deseurile de unică folosintă sunt aruncate în cosurile de gunoi, nu în cosurile din bucătărie.
  • Dezinfectarea unitătii de bucătărie se efectuează după fiecare masă.
  • Personalul de serviciu efectuează dezinfectarea de două ori pe zi si la sfârsitul zilei de lucru, pe scări, coridoare si podele.
  • Caile rutiere sunt spălate si dezinfectate zilnic de o masină cu rezervor in fiecare dimineata devreme. După colectarea gunoiului si a deseurilor de pe plajă, cosurile sunt dezinfectate de două ori pe săptămână prin pulverizare cu un dezinfectant. Angajatii din sector lucrează cu îmbrăcăminte de protectie, măsti si mănusi de protectie.

Join the Conversation

1 Comment

  1. Si daca intra 10 pers “bolnavi” de Covid19, asimptomatici… Care nu prezinta febra la verificarea de la bariera, pot imbolnavii cine stie cate alte persoane. Deci, cam degeaba regulile.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *